سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
موازیکاری بین رشتههای «فنیوحرفهای» و «کار دانش» به آموزش و پرورش آسیب میرساند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: موازیکاری بین رشتههای فنی و حرفهای و کار دانش در داخل آموزش و پرورش باعث از بین رفتن امکانات و تجهیزات شده است که اگر این دو رشته ادغام نشوند، آموزش و پرورش بیش از پیش متضرر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه نسبت به قوانین قبل به مهارتآموزی توجه بیشتری شده است، اظهار داشت: هم در بودجه و هم در کمک کردن برای خروج از تنگناها، بسیاری از موارد مورد توجه قرار گرفت تا بحث مهارتآموزی در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بخشی از مشکل عدم اقبال به مهارتآموزی به کلیت فرهنگ جامعه و بخشی به آموزش و پرورش باز میگردد.
میرزاده گفت: اعتبارات در این بخش در حد ایدهآل نیست اما همین میزان هم به دلیل عدم برنامهریزی درست و موازیکاری بین سازمان فنی و حرفهای و آموزش و پرورش از بین میرود.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: اعتبار موجود میتواند مشکلات هر دو دستگاه را حل کند و علاوه بر موازیکاری، فعالیت سازمان فنی و حرفهای در ساعات اداری که بسیاری از مردم و دانشآموزان به کار و تحصیل اشتغال دارند، باعث هدررفت تجهیزات میشود.
وی اضافه کرد: تعامل دستگاههای مختلف باعث میشود این موازیکاری از بین برود و هر کدام از این دستگاهها احتیاج به قانون داشته باشند مجلس حتماً به آنها کمک خواهد کرد.
میرزاده خاطر نشان کرد: موازیکاری بین رشتههای فنی و حرفهای و کار دانش هم در داخل آموزش و پرورش باعث از بین رفتن امکانات و تجهیزات شده است که اگر این دو رشته ادغام نشوند، آموزش و پرورش بیش از پیش متضرر خواهد شد.