اپلیکیشن شبکه آموزش
دریافت نسخه اندروید

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: نگاه مجلس به تنوع مدارس مثبت نیست/ دولت سریع‌تر لایحه‌ای برای اصلاح وضع موجود آماده کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نگاه مجلس به تنوع مدارس مثبت نیست و از دولت می‌خواهیم که در قالب لایحه‌ای تکلیف این بی‌سامانی را مشخص کند.
دسته بندی:

توضیحات

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر در خصوص نگاه مجلس به تنوع مدارس در کشور، اظهار داشت: نگاه مجلس به تنوع مدارس مثبت نیست و از دولت می‌خواهیم که در قالب لایحه‌ای تکلیف این بی‌سامانی را مشخص کند.
 
وی افزود: نمی‌توانیم شیوه‌ای که اکنون در حال اجراست را ادامه دهیم زیرا در تنوع مدارس در کشور افراط شده است و این وضعیت برای دانش‌آموزان و معلمان قابل تحمل نیست.
 
میرزاده ادامه داد: دو روز پیش در جلسه ویژه‌ای راجع به مشکلات آموزش و پرورش در مجلس صحبت کردیم و به معاونین وزارت آموزش و پرورش اعلام کردیم که اگر در قالب لایحه‌ای این مشکل را حل کنند، مجلس سریعاً به آنها کمک خواهد کرد.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تنوع مدارس برای دانش‌آموزان استرس‌زاست، گفت: این تنوع منافع خاصی برای جامعه ندارد و از سوی دیگر مضرات فراوانی ایجاد می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: شخصاً به دو  نوع مدرسه دولتی و غیردولتی معتقد هستم و باید همگی متفق‌القول باشیم تا وضعیت کنونی که بر خلاف سند تحول بنیادین است را اصلاح کنیم.
 
میرزاده با اشاره به تناقض تعریف و هدف مدارس نمونه دولتی اضافه کرد: برای مثال هدف مدارس نمونه دولتی، تربیت دانش‌آموزان مستعدِ محروم تعریف شده است در حالی که مدارس نمونه‌دولتی اکنون این کارآیی را ندارند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: در مدارس استعدادهای درخشان، رشد هنر و پرداختن به علوم انسانی وجود ندارد و این مدارس در مسیر غلطی حرکت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: اولین گام این است که متولی همه تشکیلات اداری مربوط به مدارس مختلف در وزارتخانه یک نفر باشد تا با تجمیع مسئولیت این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها