به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش، در تازهترین قسمت برنامه پرسشگر، مسئولان آموزش و پرورش براین نکته که تحقق مدرسه تراز در سند تحول بنیادین، نیازمند تغییر نگرش و فرهنگسازی در بدنه آموزش کشور است، نه صرفاً ابلاغ بخشنامه و طرحهای اداری تأکید کردند.
رضوان حکیمزاده با بیان اینکه انگیزه معلمان مناطق محروم لزوماً به وضعیت معیشتی آنها وابسته نیست، گفت: «بسیاری از برنامههای تحولی و نوآورانه در مدارس عشایری و دوردست اجرا میشود که نشان از ایمان و انگیزه درونی معلمان دارد.»
وی با قدردانی از مدیران و معلمان سراسر کشور بهدلیل آغاز آرام سال تحصیلی افزود: «توجه جدی به عدالت آموزشی و یادگیری همه دانشآموزان میتواند ما را به مدرسه تراز در سند تحول بنیادین نزدیک کند.»
در ادامه، علی محبی با اشاره به طراحی سامانه ارزیابی فعالیتهای تحولی اظهار کرد: «۹۰ درصد زیرساختهای این سامانه آماده است و بهزودی همه ارزیابیها و گزارشها از طریق آن انجام خواهد شد.»
او تأکید کرد: «مدرسه تراز بخشنامه یا برنامه موقت نیست؛ یک تغییر پارادایم و تغییر باوری در نظام آموزش کشور است.»
این برنامه با معرفی بخش ویژه هفته «ایرانجان فارس» و بررسی نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین در استان فارس به پایان رسید.