اپلیکیشن شبکه آموزش
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

چهار شنبه 1 شهریور 1402

پوستر دومین رویداد ملی ستاپ «سکوی تحول آموزش و پرورش»رونمایی شد/ حمایت از استارت آپ های تربیتی آموزشی تا سقف 10 میلیارد تومان

رئیس قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در نشست خبری دومین رویداد ملی ستاپ گفت: ما در دوگانه آموزش و پرورش دولتی و خصوصی و در چنبره نظام بروکراتیک بالا به پایینی گرفتار شده‌ایم، بنابراین راه برون‌رفت از این ماجرا، نوع سوم حکمرانی تربیتی است که از آن به مردمی‌سازی آموزش می‌توان یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، نشست خبری دومین رویداد ملی ستاپ «سکوی تحول آموزش و پرورش» ظهر دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور علی پارسانیا، رئیس قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، مسعود حسنلو، رئیس ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم ریاست جمهوری، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما، سیدمهدی سادات، مدیرعامل صندوق صنایع خلاق، مرتضی فاطمی‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دفتر شبکه آموزش سیما برگزار شد.

در این نشست پارسانیا، رئیس قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین با اشاره به جایگاه این رویداد در تحول آموزش و پرورش گفت: ما در دوگانه آموزش و پرورش دولتی و خصوصی و در چنبره نظام بروکراتیک بالا به پایینی گرفتار شده‌ایم، ضمن اینکه همان دستورالعمل‌های دولتی تا به مدرسه برسد، با تأخیر زمانی همراه است و هم به کیفیت آموزشی لطمه می‌زند و این در نتیجه دولتی‌سازی افراطی است و در خصوصی‌سازی مدارس، دانش‌آموز به مشتری و تربیت به کالا تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: راه برون‌رفت از این ماجرا، نوع سوم حکمرانی تربیتی است که از آن به مردمی‌سازی آموزش می‌توان یاد کرد و متأسفانه تبیین و ارائه نمی‌شود، بنابراین صورت مردمی‌سازی و باطن دولتی یا خصوصی می‌شود.

پارسانیا در ادامه بیان کرد: سطح دوم مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد، مساجد و ... است و در سطح سوم رویدادی مانند ستاپ می‌تواند سکویی شود تا نهادهای مردمی که پاسخ‌های کلان نظام آموزشی را دنبال می‌کنند، پای کار بیاورد. این رویداد را می‌توان ذیل مردمی‌سازی آموزش و پرورش تفسیر کرد تا خلأ لازم را در این زمینه رفع کند. بعضی از ایده‌ها خوب هستند، اما به دلیل توجه نکردن به اقتضائات آموزش و پرورش نمی‌توان آنها را اجرایی کرد. بنابراین ایده‌ها باید قابل ارائه باشند.

تبدیل شبکه تعلیم و تربیت به اجتماع

حسنلو، رئیس ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم ریاست جمهوری در ادامه این نشست با تأکید بر روش و مسیر تحول در آموزش و پرورش گفت: در سیر تحول آموزش و پرورش شبکه فعالان این زیست بوم شکل گرفته است و مجموعه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما آنچه در این مسیر نیاز داریم، تبدیل این شبکه تعلیم و تربیت به اجتماع است؛ چرا که ارتباطات واقعی در اجتماع وجود دارد و آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان بازیگر بیرونی، مسئولیت را بر عهده این شبکه بگذارد.

عبدالعالی، رئیس شبکه آموزش سیما نیز گفت: ما دو گزاره داریم که همه به آن معتقدیم؛ یکی اینکه از بدنه بزرگ آموزش و پرورش به تنهایی کاری برنمی‌آید و دوم، همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده رخ دهد.

وی افزود: کشور ما از بی‌عدالتی آموشی رنج می‌برد و مقام معظم رهبری، به طور مکرر به این مسئله اشاره کرده‌اند، بنابراین باید دست به دست هم دهیم و منیت‌ها را کنار بگذاریم و در اجرای سند تحول پرچمدار باشیم.

فاطمی‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام در بخش دیگری از این نشست به تاریخچه شکل‌گیری رویداد ملی ستاپ اشاره کرد و گفت: رسانه ملی در رابطه با ذائقه‌سازی مخاطب نقش کلیدی دارد و در این زمینه باید پیوست رسانه‌ای نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدرسه آینده را بساز

سیدحسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ با اشاره به دوره نخست این رویداد گفت: دوره نخست این رویداد سال گذشته طی روند چهارماهه برگزار شد و ۱۱ تیم منتخب نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند و دوره دوم نیز با شعار «مدرسه آینده را بساز» و با هدف بهره‌گیری از نبوغ و خلاقیت هسته‌های نوآور به منظور حل نوآورانه و فناورانه چالش‌های موجود در آموزش و پرورش و مشارکت همه دغدغه‌مندان برای ساخت آینده‌ای روشن برای مدرسه و نظام رسمی آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.

وی افزود: این رویداد در شش محور طراحی و تولید محتوا و بسته‌های تربیت و یادگیری ترکیبی، سرگرم‌آموزی و شبیه‌سازی‌های تربیتی آموزشی، تحلیل یادگیری و شخصی‌سازی فرآیند‌های تربیتی آموزشی، سامانه و سکو‌های مدیریت مدرسه و کلاس، محصولات و خدمات حوزه کودک و خانواده و ارائه معکوس نیازمندی‌های زیست‌بوم تعلیم و تربیت برگزار می‌شود و در این راستا به طرح‌های برتر تا سقف ۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی اعطا خواهد شد.

نوربخش ادامه داد: پس از انجام ارزیابی اولیه مستندات دریافتی، طرح‌های منتخب برای داوری نهایی دعوت خواهند شد. در صورت اخذ تأیید کمیته داوران، ایده‌ها و محصولات منتخب در فرآیند شتابدهی وارد می‌شوند و زیر نظر رهیاران ستاپ، آمادگی لازم را برای جذب سرمایه کسب خواهند کرد. علاوه بر جذب سرمایه، تیم‌های منتخب می‌توانند در مسیر توسعه ایده و ساخت محصول اولیه، از خدمات حمایتی و شتابدهی ستاپ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مهلت ارسال طرح‌ها به دبیرخانه رویداد ستاپ گفت: پایان مهرماه، مهلت ارسال طرح‌ها اعلام شده و اختتامیه نیز اواخر آذر برگزار می‌شود.

در پایان این نشست، پوستر دومین رویداد ملی ستاپ رونمایی شد.

دسته بندی:

آخرین اخبار

از ایده‌های تلویزیونی تا رقابت‌های جهانی در «مثبت آموزش» چاقی و بیماری‌های قلبی در برنامه امروز «دکتر سلام» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در گرامیداشت روز علم درخشش نخبگان ایرانی در المپیادهای جهانی در «مثبت آموزش» تقویت ارتباط خانه و مدرسه در «هیچ‌وقت دیر نیست» پرسش از شما، پاسخ از مسئول آموزش و پرورش در «پرسشگر» «ایران‌جان، خراسان‌جنوبی ایران» با روایت‌هایی از دانش، فرهنگ و طبیعت روی آنتن شبکه آموزش از پژوهش تا هویت؛ روایت دانش‌آموزان پژوهنده در «مثبت آموزش» از سفره تا رشد؛ تغذیه مؤثر در افزایش قد در «دکتر سلام» بررسی علل اهمال‌کاری دانش‌آموزان در «هیچ‌وقت دیر نیست» از ساعت آفتابی تا معماری قنات؛ خلاقیت‌های ایرانی در «مثبت آموزش» پیشگیری از آرتروز در برنامه امروز «دکتر سلام» باورهای نادرست درباره جراحی غدد در برنامه امروز «دکتر سلام» از نوآموز تا نونگاشت؛ بسته‌های تربیت و یادگیری در «مثبت آموزش» صدای استکبارستیزی از تریبون «مثبت آموزش» در ۱۳ آبان پوشش ویژه ۱۳ آبان از شبکه آموزش هوش مصنوعی، طراح تازه‌نفس ارائه‌های شما در برنامه «مَدهوش» تربیت معلم، مقدس‌ترین مأموریت آموزش کشور روایت معلمان ماندگار در «مثبت آموزش» نوآوری‌های پزشکی از زبان چهره برجسته سرطان اطفال ایران افزایش آمادگی ذهنی نوجوانان برای مقابله با استکبار تصویرگری مفهوم استکبار با زبان هنر و رسانه «مثبت آموزش» روایتگر مسیر درخشان دانش‌آموزان برگزیده بررسی علل و درمان‌ کمر درد در «دکتر سلام» «هویت ملی در آینه نوجوانی» در «هیچ‌وقت دیر نیست» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برنامه «فوق‌العاده» با محوریت هویت و استقلال نوجوانان روی آنتن شبکه آموزش چشم‌انداز تازه دانشگاه فرهنگیان در قاب «پرسشگر» از آزمایشگاه علوم تا گفت‌وگوهای صمیمی با نوجوانان در «مثبت آموزش» بررسی بیماری آسم در «دکتر سلام» «هیچ‌وقت دیر نیست» با نگاهی تربیتی به روز دانش‌آموز می‌پردازد سرفه‌های طولانی، زنگ خطر بیماری‌های پنهان از کلاس درس تا مجله رشد در «مثبت آموزش» آنفلوآنزا و سرماخوردگی؛ مهمان‌های ناخواسته پاییز مدیران الهام‌بخش در قاب «مثبت آموزش» پزشکی نوین، امید تازه برای بیماران ریوی روایت ایثار و امید در هیچ‌وقت دیر نیست از بی‌حوصلگی تا بی‌میلی تحصیلی؛ بررسی یک چالش جدی در مدرسه بررسی اضطراب پنهان در کودکان و نوجوانان در شبکه آموزش نگاهی متفاوت به تلفیق علم، مهارت و سلامت در «مثبت آموزش» از شعر مادر تا موسیقی با هوش مصنوعی اندومتریوز؛ درد خاموش زنان در برنامه «دکتر سلام» «مثبت آموزش» در مدرسه‌ای نو؛ جایی میان علم، احساس و تحرک درمان نوین بیماری‌های مغزی در «دکتر سلام» تأکید بر بازنگری در نظام سنجش آموزشی برای یادگیری سواد رسانه‌ای هیچ‌وقت دیر نیست برنامه «فوق‌العاده» با موضوع «بحران هویت» روی آنتن شبکه آموزش رفت زنگ خطر افت تحصیلی در «پرسشگر» شبکه آموزش بررسی نقش هنر و خلاقیت در آموزش‌های نوین دستگاه گوارش در آیینه طب ایرانی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها