اپلیکیشن شبکه آموزش
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

پنج شنبه 21 اسفند 1399

نظرات کارکنان شبکه آموزش درباره مدرسه تلویزیونی ایران

بیش از یکسال از راه اندازی برنامه مدرسه تلویزیونی ایران می گذرد . برنامه ای که بنا به آمار با همراهی بیش از ۸۵ درصد از دانش آموزان شهرستانی و حدود ۷۵ درصد از دانش آموزان تهرانی جایگاه خوبی در بین خانواده های ايرانی برای خود پیدا کرده است.بدون شک اما موفقیت بلند مدت هر برنامه ای به خلاقیت ، روزآمدی و نظر خواهی از عوامل آن گره خورده است.

در همین رابطه روابط عمومی شبکه آموزش سیما به سراغ برخی از این عزیزان رفته است‌
 ۱- حمید صفاریان ، کارمند محترم  امور اداری : 

با توجه به موفقیت  شبکه آموزش  سیما در تجربه مدرسه تلویزیونی ایران  ، شبکه می تواند در راستای پیشنهاد دکتر زاهدی،  نماینده مجلس شورای اسلامی ، دانشگاه تلویزیونی ایران را با بهره گیری از روش های خلاقانه تر و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی چندرسانه ای جهت همراهی بیشتر و پویاتر دانشجویان راه اندازی کند .
یعنی اگر قرار بر ایجاد دانشگاه تلویزیونی باشد ، این کار باید با بهره گیری از شیوه های نوین باشد تا مخاطب برای آموزش میخ کوب شود .
........
۲-بهرام علی احمدی، مسئول محترم رژی های استودیو گلستان :
به عنوان نیرویی که ۲۵ سال است در صدا و سیما مشغول همکاری هستم معتقدم مدرسه تلویزیونی ایران موفقیت بارزی به ویژه در ایجاد فرصت برابر و عادلانه آموزشی چه برای مناطق برخوردار و چه مناطق محروم در یک سال گذشته داشته است.
در این بین پیشنهاد آقای دکتر زاهدی نماینده مجلس درباره راه اندازی دانشگاه تلویزیونی ایران را بسیار راهگشا برای دانشجویان می دانم . ما هم در این بین تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر اجرا شدن این برنامه به کار خواهیم بست.
معتقدم‌ برای توسعه کمی و کیفی این  برنامه باید دولت و مجلس به کمک صدا و سیما بیایند.
از نظر سنجش افکار اگر نگاه کنیم این برنامه موجب همراهی هر چه بیشتر مردم با شبکه آموزش شد.  من خیلی ها رو می شناسم که زمان برنامه ریزی روزانه خود را با برنامه های اين مدرسه هماهنگ می کنند. 

به شخصه از اینکه بخشی از این سیستم آموزشی رسانه معلم برای  کمک به آموزش فرزندان این سرزمين به مانند یک معلم هستم خیلی خوشحالم . به دلیل اینکه من در سازمان کتابهای درسی ایران در زمینه تالیف و ... نیز سابقه فعالیت داشته ام و حالا بسیار خوشحالم که  می توانم باز هم قدم کوچکی برای ارتقای آموزش فرزندان ایران بردارم.
......
 ۳- مطهره طرق ، آموزگار محترم پایه چهارم ابتدایی مدرسه تلویزیونی ایران :

درباره دانشگاه تلویزیونی می توانم به طور کلی این نکته را بگویم که دروس دانشگاهی تخصصی و عمومی هستند . دروس تخصصی چون بحث آزمایشگاهی ، عملی و علمی هستند ، نمی توان درباره آن نظر داد اما می شود که برای جلوگیری از انتشار این ویروس کرونا و جلوگیری از رفت و آمد کمتر دانشجو های عزیز ،  دروس عمومی را در قالب دانشگاه تلویزیونی ایران برای یادگیری بهتر دانشجوها ارائه داد .
برای پس از کرونا معتقدم که دولت و مجلس می توانند برای موفقیت این سیستم رسانه معلم کمک شایانی بکنند .
طبیعتا بدون حمایت و کمک ارگان های مختلف هیچ امری میسر نخواهد بود و زمانی که آن ها  برای مدرسه تلویزیونی یا این سیستم های تلویزیونی که معلمان برای آن ها زحمت می کشند برنامه بگذارند و افراد زیادی که در این کار دخیل هستند ، اگر حمایتی صورت گیرد تا با برنامه های تبلیغاتی یا بودجه های خاصی که اختصاص داده می شود بتوانند این امر را گسترش دهند تا با این سیستم نقاط دور افتاده هم از امکان برابر تحصیل بهره مند شوند ، طبیعتا ما موفق تر خواهیم بود.
....‌‌‌
 ۴-  حامد ابراهیمی ، کارمند محترم هماهنگی تولید 

نظر من درباره پيشنهاد دکتر زاهدی مبنی بر راه اندازی دانشگاه تلویزیونی ایران این است که با توجه به اینکه مدرسه تلویزیونی در سال ۹۹ نکات مثبتی داشت و خیلی  با اقبال مخاطبان روبرو شد و قابل توجه مردم ایران قرار گرفت ، دانشگاه تلویزیونی  هم می تواند برنامه خوبی باشد.
 اما ما باید از مدرسه تلویزیونی در سال ۹۹ درس بگیریم و برخی کمبودها در آن را برای دانشگاه تلویزیونی برطرف کنیم .
من با توجه به این که در تولید شبکه آموزش درحال کار هستم ، درباره حوزه تخصصی خودم می گویم که ما باید دکور جذاب تری نسبت به مدرسه تلویزیونی برای دانشگاه تلویزیونی بزنیم چون قشری که قرار است دانشگاه تلویزیونی را نگاه کنند ، سن بیشتری نسبت به مدرسه تلویزیونی دارند و متخصص تر هستند . در دانشگاه تلویزیونی دکور و امکانات آموزشی ما باید کارآمد تر و مناسب این قشر باشد . 
یک نکته دیگر این است که تایم های ما برای دانشگاه تلویزیونی باید تغییر کند چون اکثر دانشجوها صبح ها در حال کار هستند و ما باید برنامه زمانی خود را برای بعد از ظهر ها و به سمت شبانگاه قرار دهیم .  
نکته دیگر در این باره این است که ما تماس تلفنی بیشتری داشته باشیم تا دانشجو حضور خود را در کلاس ببینید و بیشتر حس کند و استاد محور و یکطرفه نباشد و به نوعی تعامل برخط بر قرار شود .
 این می تواند بازخورد خوبی داشته باشد چون تدریس دانشگاه بیشتر پرسش و پاسخ و تعامل و صحبت است و استاد و دانشجو با هم مناظره انجام می دهند به خاطر همین هم باید اجازه دهیم‌که در تماس های تلفنی استاد و دانشجو با هم تعاملی صحبت کنند .
حتی می شود تعدادی از دانشجو ها را با رعایت کامل شیوه نامه های ستاد مقابله با ویروس کرونا به این دانشگاه تلویزیونی آورد تا همانجا مباحث پایه ای هم مطرح شود و دانشجو ها بتوانند بحث و مناظره با استاد را داشته باشند البته باید با رعایت پروتکل های بهداشتی ، ماسک و فاصله باشد تا هم فضای جذاب تری ایجاد شود و هم دانشجو ها با استاد بیشتر ارتباط بگیرند و این باعث می شود که آن ها هم بعد از این اتفاق تبلیغ کار دانشگاه تلویزیونی ایران را انجام دهند و موجب فراگیرتر شدن این پروژه شود .

دسته بندی:

آخرین اخبار

از ایده‌های تلویزیونی تا رقابت‌های جهانی در «مثبت آموزش» چاقی و بیماری‌های قلبی در برنامه امروز «دکتر سلام» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در گرامیداشت روز علم درخشش نخبگان ایرانی در المپیادهای جهانی در «مثبت آموزش» تقویت ارتباط خانه و مدرسه در «هیچ‌وقت دیر نیست» پرسش از شما، پاسخ از مسئول آموزش و پرورش در «پرسشگر» «ایران‌جان، خراسان‌جنوبی ایران» با روایت‌هایی از دانش، فرهنگ و طبیعت روی آنتن شبکه آموزش از پژوهش تا هویت؛ روایت دانش‌آموزان پژوهنده در «مثبت آموزش» از سفره تا رشد؛ تغذیه مؤثر در افزایش قد در «دکتر سلام» بررسی علل اهمال‌کاری دانش‌آموزان در «هیچ‌وقت دیر نیست» از ساعت آفتابی تا معماری قنات؛ خلاقیت‌های ایرانی در «مثبت آموزش» پیشگیری از آرتروز در برنامه امروز «دکتر سلام» باورهای نادرست درباره جراحی غدد در برنامه امروز «دکتر سلام» از نوآموز تا نونگاشت؛ بسته‌های تربیت و یادگیری در «مثبت آموزش» صدای استکبارستیزی از تریبون «مثبت آموزش» در ۱۳ آبان پوشش ویژه ۱۳ آبان از شبکه آموزش هوش مصنوعی، طراح تازه‌نفس ارائه‌های شما در برنامه «مَدهوش» تربیت معلم، مقدس‌ترین مأموریت آموزش کشور روایت معلمان ماندگار در «مثبت آموزش» نوآوری‌های پزشکی از زبان چهره برجسته سرطان اطفال ایران افزایش آمادگی ذهنی نوجوانان برای مقابله با استکبار تصویرگری مفهوم استکبار با زبان هنر و رسانه «مثبت آموزش» روایتگر مسیر درخشان دانش‌آموزان برگزیده بررسی علل و درمان‌ کمر درد در «دکتر سلام» «هویت ملی در آینه نوجوانی» در «هیچ‌وقت دیر نیست» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برنامه «فوق‌العاده» با محوریت هویت و استقلال نوجوانان روی آنتن شبکه آموزش چشم‌انداز تازه دانشگاه فرهنگیان در قاب «پرسشگر» از آزمایشگاه علوم تا گفت‌وگوهای صمیمی با نوجوانان در «مثبت آموزش» بررسی بیماری آسم در «دکتر سلام» «هیچ‌وقت دیر نیست» با نگاهی تربیتی به روز دانش‌آموز می‌پردازد سرفه‌های طولانی، زنگ خطر بیماری‌های پنهان از کلاس درس تا مجله رشد در «مثبت آموزش» آنفلوآنزا و سرماخوردگی؛ مهمان‌های ناخواسته پاییز مدیران الهام‌بخش در قاب «مثبت آموزش» پزشکی نوین، امید تازه برای بیماران ریوی روایت ایثار و امید در هیچ‌وقت دیر نیست از بی‌حوصلگی تا بی‌میلی تحصیلی؛ بررسی یک چالش جدی در مدرسه بررسی اضطراب پنهان در کودکان و نوجوانان در شبکه آموزش نگاهی متفاوت به تلفیق علم، مهارت و سلامت در «مثبت آموزش» از شعر مادر تا موسیقی با هوش مصنوعی اندومتریوز؛ درد خاموش زنان در برنامه «دکتر سلام» «مثبت آموزش» در مدرسه‌ای نو؛ جایی میان علم، احساس و تحرک درمان نوین بیماری‌های مغزی در «دکتر سلام» تأکید بر بازنگری در نظام سنجش آموزشی برای یادگیری سواد رسانه‌ای هیچ‌وقت دیر نیست برنامه «فوق‌العاده» با موضوع «بحران هویت» روی آنتن شبکه آموزش رفت زنگ خطر افت تحصیلی در «پرسشگر» شبکه آموزش بررسی نقش هنر و خلاقیت در آموزش‌های نوین دستگاه گوارش در آیینه طب ایرانی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها