اپلیکیشن شبکه آموزش
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

شنبه 23 اسفند 1399

نظرات کارکنان شبکه آموزش درباره مدرسه تلویزیونی ایران  قسمت دوم

بیش از یکسال از راه اندازی برنامه مدرسه تلویزیونی ایران می گذرد . برنامه ای که بنا به آمار با همراهی بیش از ۸۵ درصد از دانش آموزان شهرستانی و حدود ۷۵ درصد از دانش آموزان تهرانی جایگاه خوبی در بین خانواده های ايرانی برای خود پیدا کرده است.بدون شک اما موفقیت بلند مدت هر برنامه ای به خلاقیت ، روزآمدی و نظر خواهی از عوامل آن گره خورده است. .

در همین رابطه روابط عمومی شبکه آموزش سیما به سراغ برخی از این عزیزان رفته است .
 زهرا عبد پور ، معلم پایه سوم مدرسه تلویزیونی ایران شبکه آموزش:


*درخواست حمایت دولت و مجلس از مدرسه تلویزیونی ایران را دارم تا شبکه آموزش بتواند در پسا کرونا هم به سیستم آموزشی کشور کمک کند. قطعا اگر حمایت دولت و مجلس نباشد ، مشکلاتی پیش خواهد آمد و اگر این حمایت انجام شود ما می توانیم موفق تر باشیم و یک پشتوانه را در کنار خود به عنوان یک پدر داشته باشیم .

*درباره پیشنهاد تاسیس دانشگاه تلویزیونی با توجه به موفقیت مدرسه تلویزیونی ، به نظر من این اتفاق مخصوصا برای درس های عمومی دانشگاهی خیلی خوب است .چون ما می بینیم که کسانی در مناطق محروم هستند که برای رسیدن به دانشگاه تلاش زیادی می کنند و موفق هم می شوند ، مخصوصا در رشته های پزشکی و مهندسی ، اما خب الان ممکن است امکانات مناسبی در ایام‌کرونا برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
از طرفی در دانشگاه ها پذیرش از مناطق محروم بیشتر است و حالا که انقدر دانش آموز تیز هوش و باهوش در مناطق محروم وجود دارد ، بتوانیم یک عدالت را ایجاد کنیم و از امکان استفاده از اساتید خوب برخوردار باشند و بر دانششان هم بیشتر بیفزایند .

......
سعید گنجی زاده ، دستیار  سارا روستاپور تهیه کننده بخش ابتدایی مدرسه تلویزیونی ایران :

*حدود یکسال است که در این بخش فعالیت می کنم و به جرات می گویم که از این که در کنار دیگر همکاران در این سیستم " رسانه معلم " کار می کنیم و از اینکه به دانش آموزانی کمک می کنیم که خیلی امکانات ندارند و نمی توانند از طریق فضای مجازی درس هایشان را دنبال کنند و از طریق رسانه صدا و سیما بدون دردسر و هزینه از آن بهره مند می شوند ، خیلی خوشحال هستیم .
* راجع به پیشنهاد تولید و پخش برنامه دانشگاه تلویزیونی ، پس از موفقیت مدرسه تلویزیونی فکر می کنم که خیلی می تواند مفید باشد . از سویی رفت و آمد ها خیلی کم می شود و از سوی دیگر ، آموزش عالی هم می تواند یک یکپارچگی در مطالب و تدریسش ایجاد بکند و همه به طور یکسان از آن مطالبی که بیشتر دروس عمومی هست ، بهره مند شوند .
*معتقدم به لطف خدا ایجاد مدرسه تلویزیونی نقش بسیار خوبی در بالابردن دربرگیری شبکه آموزش در بین مردم داشته است . تاثیر این خیلی زیاد هست . مثلا دختر خود من که پیش دبستانی هست ، سر ساعت مدرسه تلویزیونی ایران را نگاه می کند و خیلی ها را می بینیم که می گویند این برنامه را می بینند و از آن استفاده می کنند و آن را با کلاس یا معلم خودشان مقایسه می کنند و به نظر من تاثیر خوبی در این قضیه گذاشته است . 
*به نظرم حمایت دولت و مجلس می تواند در استفاده از این بازوی آموزشی در پسا کرونا تاثیرگذار باشد . من فکر می کنم که این راهی که رفتیم باید ادامه داشته باشد چون خیلی ها به مدرسه تلویزیونی وابسته شده اند . چه به عنوان یک فعالیت درسی تکمیلی و چه به عنوان یک درسی که باید آن را یاد بگیرند . باید یک استودیو ثابت ایجاد شود و سخت افزارهایی که برای برنامه لازم است ، فراهم شود که برنامه به طور روتین دچار دردسر و مشکلات نشود.
.......

 احمد دهقان پور ، مهندس فنی استودیو گلستان :
 *به عنوان نیرویی که در حال حاضر به این برنامه کمک می کنم ، حس و حال و انگیزه بالایی از این کمک به دانش آموزان کشور دارم.این حس خیلی قشنگی است که من در این شرایط بحران کرونا بتوانم به مردم کشورم کمک کنم که دانش آموزانی که نمی توانند حضوری به کلاس بروند ، بتوانند پیشرفت کنند و از درسشان عقب نیفتند .
*فکر می کنم که شبکه آموزش با راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران  محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرد . تا جایی که من خودم پرسیدم مردم خیلی از این برنامه استفاده می کنند ، مخصوصا در شهرستان های دور افتاده مردم خیلی از این برنامه استفاده می کنند ، در تهران هم این اتفاق افتاده اما در شهرستان ها چون دسترسی به اینترنت و شبکه های مجازی کمتر است ، استقبال بیشتری از این قضیه صورت گرفته است .
*فکر می کنم که برای ایجاد عدالت آموزشی هم این برنامه مثمرثمر بوده است . چون همه می توانند به آسانی از آن استفاده کنند .
*درباره پیشنهاد تولید برنامه دانشگاه تلویزیونی بعد از موفقیت مدرسه تلویزیونی معتقدم که می توانیم دانشگاه تلویزیونی هم  داشته باشیم ، همکاران می توانند آن را هم پوشش دهند و قطعا این آمادگی را هم دارند .
*شخصا در بین اطرافیانم دانشجویانی را سراغ دارم که سیستم آموزشش او از این کرونا تاثیر دیده است و این نیاز را احساس می کردند که چیزی شبیه مدرسه تلویزیونی ایران باید باشد تا آن ها هم بتوانند مثل مدرسه تلویزیونی از دانشگاه تلویزیونی بهره مند شوند .
*به نظرم دولت و مجلس می توانند به ادامه حیات و موفقیت این سیستم آموزشی و این که این سیستم رسانه معلم باقی بماند از نظر بودجه ای و دیگر مسائل کمک کنند . اگر دولت و مجلس همکاری کنند ، تلویزیون هم می تواند بیشتر این برنامه را ادامه دهد و هر چه بودجه بیشتری اختصاص دهند ، قطعا می تواند به موفقیت این اتفاق کمک کند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و در وضعیت های طبیعی هم حتی با ساعت های کمتر از آن استفاده کنند ، می تواند خیلی تاثیرگذار باشد .
*معتقدم همکاران زحمات زیادی می کشند تا هر روز بدون مشکل برنامه ها از صبح تا ساعت ده شب به طور مرتب  پخش شود تا خللی در آموزش دانش آموزان ایجاد نشود.

دسته بندی:

آخرین اخبار

چاقی و بیماری‌های قلبی در برنامه امروز «دکتر سلام» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در گرامیداشت روز علم درخشش نخبگان ایرانی در المپیادهای جهانی در «مثبت آموزش» تقویت ارتباط خانه و مدرسه در «هیچ‌وقت دیر نیست» پرسش از شما، پاسخ از مسئول آموزش و پرورش در «پرسشگر» «ایران‌جان، خراسان‌جنوبی ایران» با روایت‌هایی از دانش، فرهنگ و طبیعت روی آنتن شبکه آموزش از پژوهش تا هویت؛ روایت دانش‌آموزان پژوهنده در «مثبت آموزش» از سفره تا رشد؛ تغذیه مؤثر در افزایش قد در «دکتر سلام» بررسی علل اهمال‌کاری دانش‌آموزان در «هیچ‌وقت دیر نیست» از ساعت آفتابی تا معماری قنات؛ خلاقیت‌های ایرانی در «مثبت آموزش» پیشگیری از آرتروز در برنامه امروز «دکتر سلام» باورهای نادرست درباره جراحی غدد در برنامه امروز «دکتر سلام» از نوآموز تا نونگاشت؛ بسته‌های تربیت و یادگیری در «مثبت آموزش» صدای استکبارستیزی از تریبون «مثبت آموزش» در ۱۳ آبان پوشش ویژه ۱۳ آبان از شبکه آموزش هوش مصنوعی، طراح تازه‌نفس ارائه‌های شما در برنامه «مَدهوش» تربیت معلم، مقدس‌ترین مأموریت آموزش کشور روایت معلمان ماندگار در «مثبت آموزش» نوآوری‌های پزشکی از زبان چهره برجسته سرطان اطفال ایران افزایش آمادگی ذهنی نوجوانان برای مقابله با استکبار تصویرگری مفهوم استکبار با زبان هنر و رسانه «مثبت آموزش» روایتگر مسیر درخشان دانش‌آموزان برگزیده بررسی علل و درمان‌ کمر درد در «دکتر سلام» «هویت ملی در آینه نوجوانی» در «هیچ‌وقت دیر نیست» ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برنامه «فوق‌العاده» با محوریت هویت و استقلال نوجوانان روی آنتن شبکه آموزش چشم‌انداز تازه دانشگاه فرهنگیان در قاب «پرسشگر» از آزمایشگاه علوم تا گفت‌وگوهای صمیمی با نوجوانان در «مثبت آموزش» بررسی بیماری آسم در «دکتر سلام» «هیچ‌وقت دیر نیست» با نگاهی تربیتی به روز دانش‌آموز می‌پردازد سرفه‌های طولانی، زنگ خطر بیماری‌های پنهان از کلاس درس تا مجله رشد در «مثبت آموزش» آنفلوآنزا و سرماخوردگی؛ مهمان‌های ناخواسته پاییز مدیران الهام‌بخش در قاب «مثبت آموزش» پزشکی نوین، امید تازه برای بیماران ریوی روایت ایثار و امید در هیچ‌وقت دیر نیست از بی‌حوصلگی تا بی‌میلی تحصیلی؛ بررسی یک چالش جدی در مدرسه بررسی اضطراب پنهان در کودکان و نوجوانان در شبکه آموزش نگاهی متفاوت به تلفیق علم، مهارت و سلامت در «مثبت آموزش» از شعر مادر تا موسیقی با هوش مصنوعی اندومتریوز؛ درد خاموش زنان در برنامه «دکتر سلام» «مثبت آموزش» در مدرسه‌ای نو؛ جایی میان علم، احساس و تحرک درمان نوین بیماری‌های مغزی در «دکتر سلام» تأکید بر بازنگری در نظام سنجش آموزشی برای یادگیری سواد رسانه‌ای هیچ‌وقت دیر نیست برنامه «فوق‌العاده» با موضوع «بحران هویت» روی آنتن شبکه آموزش رفت زنگ خطر افت تحصیلی در «پرسشگر» شبکه آموزش بررسی نقش هنر و خلاقیت در آموزش‌های نوین دستگاه گوارش در آیینه طب ایرانی علت گزگز و سوزش کف پا از زبان متخصص ارتوپدی در برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها