اپلیکیشن شبکه آموزش
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

حاجی میرزایی در ویژه برنامه روز معلم:

پخش مدرسه تلویزیونی ایران با اقبال خوبی در کشور مواجهه شد/ مدرسه تلویزیونی مسیر خوبی بود و همچنان به ادامه آن نیازمند هستیم

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در ویژه برنامه صبحی دیگر(ویژه بزرگداشت روز معلم) که عصر روز گذشته(جمعه 12 اردیبهشت) به روی آنتن رفت، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور به دنبال آن تعطیلی مدارس، اظهار داشت: با شیوع این بیماری بیش از یک و نیم میلیارد دانش آموز و دانشجو در جهان از حضور در مدرسه و فضای آموزشی محروم شدند و بزرگترین وقفه آموزشی ایجاد شد و حتی برخی کشورها پایان سال تحصیلی را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم زمان دانش آموزان بسیار مهم است، تاکید کرد: باید مراقبت کنیم و محتوای آموزشی را به آنها منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه آموزش سیما اولین مجموعه‌ای بود که به کمک ما آمد و این کمک نیز بسیار کارساز بود، تصریح کرد: طی کمتر از یک هفته پس از تعطیلی عمومی مدارس، برنامه‌های ما از شبکه آموزش آغاز شد و به سرعت نیز توسعه پیدا کرد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: طبق ارزیابی‌ها و پیمایش‌های انجام شده خوشبختانه این برنامه‌ها با اقبال خوبی روبرو شده است و خوشبختانه این شبکه ازنظر پوشش جغرافیایی جزء مناسب ترین شبکه های تلویزیونی است که گسترده ترین پوشش را دارد و کار آموزش از این طریق انجام شد،معلمین نیز به‌سرعت پای کار آمدند و در برنامه‌های زنده شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همه این کارها به خوبی پیش رفته است گفت: مدرسه تلویزیونی مسیر خوبی بود و همچنان به ادامه آن نیازمند هستیم. یک مشکل ما درباره مدرسه تلویزیونی این بود که امکان تعامل دو طرفه معلم و دانش آموزان وجود نداشت.

حاجی میرزایی ادامه داد: از سوی دیگر معلمان با احساس مسئولیت به میدان آمدند. ما منظم‌ترین شبکه ارتباطی را در میان دستگاه‌های اجرایی داریم و یک هرم از ستاد تا مدرسه وجود دارد و موضوعات به‌سرعت قابل انتشار و پایش است. معلمان فداکار و توانمند شناسایی و دیده شدند. به‌عنوان مثال معلمی داشتیم که روی تخت بیمارستان تدریس می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حادثه کرونا که پدیده‌ای عالمگیر است امکان مقایسه کشورها از ابعاد مختلف با یکدیگر وجود دارد، گفت: در حوزه آموزش نیز شاخصی به وجود آمد و معلمان در محک آزمون بزرگی قرار گرفتند و سرافراز بودند. آنان خلاقانه و مسئولانه در این میدان حرکت کردند و باید به همه معلمان ادای احترام کرد.

حاجی میرزایی درباره مشکلات شبکه شاد گفت: با احترام به همه کسانی که با صدق نیت نقدهایی به شبکه شاد وارد می‌کنند باید چندنکته را عرض کنم. اول اینکه چه باید می‌کردیم؟ آیا باید تعطیل می‌کردیم؟ نمی‌توانستیم این دوماه را از دست بدهیم زیرا سال تحصیلی آینده هم آسیب می‌دید. ما امکان بازخورد از آموزش تلویزیونی و تدریس مجازی نداشتیم و نیازمند ابزاری بودیم. به همین جهت یک برنامه اختصاصی برای آموزش و پرورش ایجاد کردیم که فضای مدرسه را بازسازی کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که در این میان افرادی از بستر شبکه شاد دور می‌مانند. ما برای کمک آمدیم نه برای اذیت کردن مردم و اجبار به کسانی که امکان تهیه گوشی هوشمند ندارند. گفتیم هرکسی می‌تواند به شبکه متصل شود. بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان، ۹۶ درصد معلمان و ۷۰ درصد کلاس درس‌ها شکل گرفته‌اند. عده‌ای این امکان را ندارند. به عنوان نمونه اینترنت یا گوشی هوشمند ندارند و یا به علل دیگر نتوانستند از شبکه شاد بهره‌مند شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: از مدیران مناطق خواستیم آموزش این افراد را از طریق مسیرهای جایگزین در دستورکار قرار دهند. این مسیرها می‌تواند شامل تهیه درسنامه‌ها، استفاده از ظرفیت مدرسه تلویریونی و شبکه‌های استانی باشد. راضی نیستیم خانواده‌ای خودش را به مشقت بیندازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بیش از ۱۱ استان در مناطق دوردست و عشایری معلمان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری تدریس می‌کنند، گفت: کرونا در کنار تهدیدها، ظرفیت‌هایی را مشخص کرد که یکی از آن‌ها فعال شدن ظرفیت صداوسیما و بسترهای آموزش الکترونیک بود. اگر خدایی ناکرده دوباره با اوج این پدیده در پاییز آینده روبرو شویم باید بتوانیم به‌سرعت تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. آن موقع دیگر نمی توانیم بگوییم که غافلگیر شده‌ایم.

دسته بندی:

آخرین اخبار

تربیت و مهارت آموزی به کودکان موضوع امشب برنامه به وقت ایران بابایی: اقدام عملی درباره کسب و کار اینترنتی در مجلس دهم نداشتیم / الفت نسب: به‌رسمیت نشناختن شبکه‌های مجازی، شکایت از صفحات را بی‌تاثیر می‌کند #برنامه های زنده چهارشنبه #22مرداد 1399 شبکه آموزش سیما برنامه های زنده سه شنبه 21 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما #برنامه های زنده #دوشنبه20 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما بررسی افزایش تولید برنج در«رویش» #برنامه های زنده #یکشنبه 19 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما معرفی خانواده های برتر در «کی میاد ستاره چینی» مدیر شبکه آموزش سیما احکام جدید صادر کرد شبکه  آموزش سیما جمعه ها «نوسان» خواهد داشت دربرنامه « صبحی دیگر» مطرح شد/برگزاری مسابقات ملی مهارت به صورت غیر متمرکز برپایی کارگاه مجازی مجسمه سازی در شبکه آموزش #برنامه های زنده #چهارشنبه 15 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما برنامه های زنده سه شنبه 14 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما کرونا و توفیق اجباری نظام آموزش کشور برای تحول به سوی " رسانه معلم #برنامه های زنده #دوشنبه ۱۳ مرداد 1399 شبکه آموزش سیما #برنامه های زنده #یکشنبه 12 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما #برنامه های زنده #پنجشنبه 9 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما عیسی‌زاده: ۵ میلیون نفر نیازمند کمک اورژانسی هستند/دولت مکلف است به زنان سرپرست خانوار مهارت آموزش دهد #برنامه های زنده #چهارشنبه 7 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما «مدرسه تلویزیونی ایران» نو می‌شود/ طرحی برای آموزش به ناشنوایان موفقیت شبکه آموزش در جذب نوجوانان #برنامه های زنده #سهشنبه 7 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما #برنامه های زنده #یکشنبه ۵ مرداد 1399 شبکه آموزش سیما جزئیات فعالیت «مدرسه تلویزیونی ایران» در سال تحصیلی 99/ احمدی: همراه با مدارس هستیم با حضور نماینده کارگران در شورای عالی کار و یک نماینده مجلس؛ اوسط هاشمی در برنامه «صبحی دیگر» مطرح کرد: #برنامه های زنده #چهارشنبه 1 مرداد 1399 شبکه آموزش سیما موضوع و میهمانان برنامه های شبکه آموزش سیما سه شنبه 31 تیر 1399 کریمی در برنامه «به وقت ایران»: مجلس خلاءهای قانونی مهارت سربازان را رفع می‌کند پیام تسلیت شبکه آموزش سیما به مناسبت درگذشت آقای روح الله رجایی سردبیر فقید روزنامه جام جم در نشست مشترک فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شبکه آموزش سیما؛ بررسی توسعه زنجيره هاي ارزشي طیور در«رویش» کودکان و کرونا در«دکتر سلام» بررسی يكپارچه سازي اراضي كشاورزي در«رویش» تمجید رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برنامه به وقت ایران واکنش دبیر شورای عالی مهارت آموزش کشور به آغاز پخش برنامه به وقت ایران در «به وقت ایران» عنوان شد: مدرک‌گرایی اصلی‌ترین مانع مهارت آموزی است بازتاب برنامه زنده شبانه "به وقت ایران‌ " در خبرگزاریها منادی: باید به مهارت نگاه ویژه داشت گفتگوهای چالشی حوزه آموزش در «به وقت ایران» «میز مهارت» برنامه‌ای برای کمک به اقتصاد خانوار/ با این برنامه خودکفا شوید! بامحوریت شبکه آموزش سیما؛ کارگروه تخصصی رسانه در شورای عالی مهارت تشکیل شد «مدرسه تلویزیونی ایران» چگونه پا گرفت؟/ برپایی 8806 کلاس درس تا پایان 99 فعالیت 30 هزار پایگاه تابستانی در فضای مجازی/ ثبت 70 هزار تماس با صدای مشاور باید آموزش و پرورش را از سیطره نگاه‌های سیاسی خارج کرد همه دانش‌آموزان از برنامه‌های پرورشی استفاده نمی‌کنند شبکه هفت سراغ تولید یک مستند مسابقه تازه به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب رفته‌است «77 ساعت» چالش خدمات رسانی در حوزه عشایری در«رویش» بررسی می شود «رویش» به پیشرفت های بخش دام و طیور می پردازد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها